Monday, June 25, 2007

Southern Pride


Ia sa vedem ce mi-am mai cumparat. Norman Partridge - The Man with the Barbed Wire Fists in hardcover. Cam greu de tzinut in mana inainte de culcare. Era sa fac deviatzie de sept ultima data cand mi-a cazut peste nas. O groaza de povestiri in cartzoiu asta. O sa ma intrebatzi cine e si agariciu asta. A scris romanul care sta la baza ultimului film Crow. O sa zicetzi ca naiba sa-l ia. A scris westernuri si cartzi cu boxeri pensionari. O sa zicetzi si ce-i cu asta. Sa va explic: e sudist, arata ca un tractorist miop si bronzat aiurea si, vorba lu Peter Straub, scrie de parca viatza lui ar depinde de asta. A luat Stokeru acu vro 6 ani cu volumul de fatza. He writes like Joe Lansdale, only meaner, zicea careva. Pt mine asta e suficient. Omu e spurcat, afurisit si rural. Nu se incadreaza in nici un gen sau se incadreaza in toate. Texas, scorpioni, bampiri si neveste de rulota. Va mai zic dupa ce o termin.




Joe Lansdale (Bubba Ho-Tep) sper ca nu mai are nevoie de prezentare. Daca are, consultatzi lista de premii a omului pe wikipedia: 6 premii Stoker si 9 nominalizari, plus World Fantasy, British fantasy si Edgar Poe pe alese. Omu asta e karatist si scriitor in acelasi timp. Tzi-l inkipui pe Chuck Norris scriind horror? Ori, mai rau, pe David Carradine? Da stai sa vezi ce mi-am luat: primele doua volume ale trilogiei The Drive-In, care depasesc inchipuirea. Cel mai tare pulp fiction ever, despre un grup de oameni sechestratzi intr-un cinematograf drive-in de catre un meteorit care a blocat iesirea, cum stau ei si se organizeaza intr-o societate postapocaliptica condusa de Regele Popcorn, obligatzi sa se uite la filme proaste pana la sfarsitul lumii. Totu e bagat acolo: Stapanul Mushtelor, Stephen King, Mark Twain, zombie, drujbe, pana mea, cred ca si eu apar prin cartea asta la un moment dat. Tre sa imi pun scutece sa nu ma pish pe mine de ras. Some of the strangest, most bizarre, most horrific, and most fun fiction I have ever read. You'll never look at popcorn the same way again. Nominalizare World Fantasy Award in 89 (Nu ma mai intrebatzi ce pana mea e cu premiu asta, uitatzi-va pe wikipedia). Poza alaturata e coperta benzii desenate, care e cam naspa ca e alb negru, plus ca se stie ca cartea e mai tare decat filmu, deci si decat banda desenata.


Si tot din randul scriitorilor texani, Neal Barrett Jr., bardul octogenar al realismuui magic texan cu antologia Perpetuity blues de care nu m-am apucat inca caci n-am vreme, dar antologia s-a cam inghesuit la premii la vremea ei (2001). Pare o retrospectiva 80-90 din povestile fantasy ale autorului. Nu e despre matze si drujbe, e mai pe poezie si bucolic asa. Luatzi de-aci o noveleta moca. You ever wonder what Mark Twain would be writing if he were alive today?

No comments: